Tun LIBERAL de 4 MILIOANE EURO pe an la Compania Aeroporturi Bucuresti dat de trio-ul Dimitrescu-Bode-Mihaltan!

Liberalii nu au pierdut vremea pe covidul asta, din contra, au navalit asupra banului public, muscand din averea statului. Oricare ar fi ea. Fiindca nu mai traim vremile in care ministrul Transporturilor de atunci, Ludovic Orban, umbla cu gipanul asfaltatorului ROMSTRADE, Nelu Iordache, smenurile s-au rafinat. Dupa ce a stat deoparte atatia ani de ciolan, Lucian Bode, devenit ministru al Transporturilor, si-a luat "sageata" care facea ecleruri la Cluj, pe Cosmin Mihaltan, si l-a bagat in CA-ul de la Telekom si in cel al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), cu un singur scop: sa "smantaneasca contracte". Presa nationala nu are "timp" sa scrie despre asta, avem noi timp, mai ales ca e vorba de un clujean, Cosmin Mihaltan, asa ca "se merita".

 

Activitatea de push-back, activitate ce presupune tractarea aeronavelor ajunse pe aeroporturile Baneasa si Otopeni nu mai este desfasurata de catre CNAB. In urma cu aproximativ 3 saptamani, cand conducerea aeroportului trebuia sa fie preocupata de criza COVID, s-a pus la cale si s-a si pus in opera Operatiunea de push-back a Statului si de come-in a unui operator privat.

Ca sa intelegeti mai bine...

Aceasta activitate era in totalitate prestata de catre CNAB, activitate ce aducea anual companiei venituri de peste 20 milioane de lei. Pana acum 3 saptamani.

Actualul director general al CNAB, Florin Dimitrescu, a cedat-o Companiei private Menzies.

Acest tun a fost pus la cale, chiar din primele zile de mandat ale lui Dimitrescu si Cosmin Mihaltan, ultimul fiind girat de catre ministrul Transporturilor Lucian Bode, ocupand si functia de Director de cabinet al acestuia.

Imediat cum s-au vazut ajunsi in pozitiile de Director General si Presedinte Consiliu de Administratie (ramanad, in acelasi timp, si director de cabinet), Dimitrescu si Mihaltan au inceput sa lucreze in detrimentul CNAB, blocand achizitia de remorchere electrice de ultima generatie, remorchere ce folosesc strict pentru activitatea de push-back.

Aceasta procedura de licitatie deschisa pe platforma publica de achizitii publice era finalizata, dar Dimitrescu a blocat-o atunci fara nicio explicatie si de atunci incearca sa gaseasca o solutie de anulare.

Cu toate ca CNAB detine echipamente si personal calificat necesare activitatii de push-back si aceasta activitate a fost dintotdeuana desfasurata de catre CNAB, fiind una extrem de profitabila pentru companie, in prezent aeronavele ce au nevoie de push back (in special cele ale companiei RYANAIR ce reprezinta o treime din miscari) sunt directionate si preluate de catre Menzies, prin schimbarea procedurii operationale interne. Aceasta procedura fost modificata special de catre Adrian Vasilescu (fiind rasplatit recent si cu o functie de sef serviciu Monitorizarea Conformarii, adica verificarea activitatii rezultate in urma schimbarii procedurii) in urma cu o luna, pentru a permite "tertilor" desfasurarea acestei activitati.

Dimitrescu a renuntat de buna voie la venituri de cateva milioane de euro pentru CNAB si le-a tranferat tortul cu frisca privatilor de la Menzies. De retinut este si faptul ca actualul Director General al Menzies, Cristian Paris, este foarte bun prieten cu Dimitrescu, acestia avand  relatii lucrative de ani buni de zile, ei cunoscandu-se pe vremea cand familia lui Dimitrescu detinea JAA Airport service. 

De mentionat este faptul ca aceasta companie Menzies nu detine decat 2 remorchere necesare derularii activitatii, remorchere ce au fost achizitionate second hand de curand. Compania Menzies si-a prezentat de curand intentia si demersurile de a-si mari numarul de echipamente necesare activitatii de push back, in timp ce conducerea CNAB renunta voit la innoirea parcului de utilaje necesare activitatii. Interesant este faptul ca singurul"tert" capabil si pregatit dintre cei cinci prezenti pe aeroport, a fost chiar compania Menzies, acestia incepand activitatea de push back in ziua imediata schimbarii procedurii. Ce coincidenta!

In acest fel CNAB este prejudiciata anual de cateva milione de euro doar din aceasta activitate. Avand in vedere faptul ca actuala conducere pregateste si un plan de restructurare care, CULMEA!, este justificat chiar "nevoia"de scadere a veniturilor, este foarte posibil  ca niste oameni sa isi piarda locurile de munca, doar pentru ca ca unii sa si mareasca veniturile exponential.

Menzies isi va creste cifra de afaceri cu 30 la suta si profitabilitatea cu 200 la suta, prin preluarea acestui contract. E bine, nu?

Va prezentam in exclusivitate si o poza cat o mie de cuvinte. Un avion RYANAIR tractat de un utilaj Menzies pe Aeroportul Otopeni.

Adauga comentariu